Bytte

Speider-sport AS drives i dag kun som nettbutikk med lager i Fredrikstad. Vi eies av Norges speiderforbund og alt overskudd går til mer speiding i Norge.

Vi svarer raskt på e-post eller på telefon 67 22 33 35 mellom kl. 09–15. Vi har også kundestøtte på Facebook. Lageret vårt i Fredrikstad kan besøkes etter avtale. Adressen vår for både besøk og postsendinger er:

Speider-sport AS
Rosenborgveien 15
1630 Gamle Fredrikstad

Bruk mobil 41266883 for sporing hos Posten (dette nr kan ikke motta sms om andre henvendelser. Bruk 67 22 33 35).

Organisasjonsnummer: 998 530 962 MVA

Gratis frakt over kr 1000

For bestillinger til private over kr 1000 har vi gratis frakt på billigste fraktmetode i Norge. På alle bestillinger under kr 1000 må du betale frakt etter Posten/Bring sine priser. Bedrifter og ordre til utlandet belastes med frakt.

Leveringstid

På en normal virkedag vil dine varer pakkes innen 24 timer. Varene blir sendt som brevpost eller servicepakke med Posten/Bring og normal leveringstid er mellom en og fire virkedager, litt avhengig av hvor du bor i landet.

Forventet leveringstid står oppgitt på alle produkter. Normalt er denne 1–3 dager eller 2–4 lager, alt ettersom hvilket fysisk lager varen ligger på. Men noen produkter har også andre leveringstider.

Det kan være trøblete å garantere leveringstid i forbindelse med helligdager og ferier. Både fordi ferieavvikling hos leverandører og deres transport til oss kan forsinke leveringen, men også fordi fridager og vår egen ferieavvikling kan gjøre at postombæringen faktisk ikke henter pakkene hos oss på vanlig tid. Vi gjør så godt vi kan og forsøker å gi god informasjon underveis om forsinkelser oppstår.

Betaling

Vi tar betalt først når varen blir pakket og sendt fra lageret. Om du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, reserverer vi kjøpesummen på kortet ved bestilling. Men kortet blir først belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir den utstedt når vi sender varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura.

Alle våre priser er inkludert merverdiavgift. Det er kun varene og frakten du betaler for, ingen andre avgifter.

Forbehold

Vi forbeholder oss retten til å avbryte et kjøp/salg ved eventuelle feil på nettsiden. Det kan være feil pris, feil i produktinformasjon og feil i lagerstatus.

Informasjonskapsler

Nettsiden vår benytter informasjons­kapsler, slik som nesten alle andre nettsider også gjør. På denne måten kan vi lage en bedre nettside for deg. Informasjonskapslene (cookies) er små tekstfiler som lagres på din datamaskin, nettbrett eller mobil når du bruker nettsteder.

Retur

Bytte

Undertøy som truser og boxere kan dessverre ikke byttes, men du har full bytterett på de fleste andre varer kjøpt hos oss. Kunden dekker selv returkostnaden. Gi oss beskjed e-post om hvilken farge eller størrelse du ønsker å bytte til. Da sørger vi for at du får riktig vare tilbake, så fremt vi har varen på lager. Pakken sendes til oss på denne adressen. Ved behov for å bruke et mobilnummer for bestilling av retur, kan 41 266 883 benyttes.

Dette må du sende tilbake:

  • Varen du bytter inn, komplett med originalemballasje og lapper. Pakk den godt inn så den ikke blir skadet i posten.
  • Informasjon om hvilken vare du ønsker å bytte til.
  • Ordrenummer eller navn på den som har bestilt varen.
  • Ditt navn, postadresse og telefonnummer.

Vi sender nye vare kostnadsfritt. Eventuelt restbeløp som følge av bytte til en rimeligere vare, eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir tilbakeført til kontoen som tilhører betalingskortet som du brukte betaling, eller justert på faktura. Det kan ta et par dager før dette er synlig i nettbanken.

Varer kjøpt i november og desember har full bytterett ut januar.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke oppfylle kravene som stilles til deg i Angrerettloven §11 og §13, og du mister da retten til å gå fra avtalen. Du vil derfor bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et behandlingsgebyr på kr 300.

Anger

For å bruke angreretten må du gi oss beskjed innen 30 dager. Du kan gi beskjed på hvilken måte du vil, men det er veldig greit å ha ting skriftlig på e-post. Varen må returneres i tilnærmet samme stand og mengde. Ved skade eller ødelagt vare som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbruker (deg), gjelder ikke angreretten.

Varen må leveres tilbake komplett med alle lapper og emballasje som fulgte varen da du kjøpte den. Ikke skrives direkte på emballasjen. Pakken sendes til oss på denne adressen. Du er selv ansvarlig for retursendingen og returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Vi anbefaler sterkt at du bruker en sendeform hvor pakken kan spores og som gir deg rett til erstatning dersom varen blir skadet eller tapt under transport. Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt i nettbutikken vår. Du behøver ikke å begrunne hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den. Du har angrerett i 30 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke oppfylle kravene som stilles til deg i Angrerettloven §11 og §13, og du mister da retten til å gå fra avtalen. Du vil derfor bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et behandlingsgebyr på kr 300.

Reklamasjon

Ved reklamasjon på feil eller mangler ved varen, dekker vi selvfølgelig returkostnaden. Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

11.11.2020