Frakt

På alle bestillinger under kr 1000 må du betale frakt etter Posten/Bring sine priser. For bestillinger over kr 1000 har vi gratis frakt på billigste fraktmetode i Norge.

På en normal virkedag vil dine varer pakkes innen 24 timer. Varene blir sendt som brevpost eller servicepakke med Posten/Bring og normal leveringstid er mellom en og fire virkedager, litt avhengig av hvor du bor i landet.

Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt blir returnert til oss på din regning. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et behandlingsgebyr på kr 300.

Alle våre priser er inkludert merverdiavgift. Det er kun varene og frakten du betaler for, ingen andre avgifter.

Bytte

Du har full bytterett på alle varer kjøpt hos oss, men kunden dekker selv returkostnaden. Gi oss beskjed om hvilken farge eller størrelse du ønsker å bytte til. Da sørger vi for at du får riktig vare tilbake, så fremt vi har varen på lager. Husk å legge ved skriftlig beskjed ved forsendelsen og legg gjerne ved ordreskjema som fulgte med varen. Husk at alle originalemballasje og lapper må følge varene.

Vi sender nye vare kostnadsfritt. Eventuelt restbeløp som følge av bytte til en rimeligere vare, eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir tilbakeført til kontoen som tilhører betalingskortet som du brukte betaling, eller justert på faktura. Det kan ta et par dager før dette er synlig i nettbanken. Varer kjøpt i november og desember har full bytterett ut januar.

Anger

For å bruke angreretten må du gi oss beskjed innen 30 dager. Du kan gi beskjed på hvilken måte du vil, men det er veldig greit å ha ting skriftlig. Varen må returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved skade eller ødelagt vare som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbruker, gjelder ikke angreretten.

Vår returadresse:

Speider-sport AS
Roald Amundsensvei 199 B
NO-1658 Torp

Varen må leveres tilbake komplett med alle lapper og emballasje som fulgte varen da du kjøpte den. Ikke skrives direkte på emballasjen.

Du er selv ansvarlig for retursendingen og returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Vi anbefaler sterkt at du bruker en sendeform hvor pakken kan spores og som gir deg rett til erstatning dersom varen blir skadet eller tapt under transport.

Mer om Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt i nettbutikken vår. Du behøver ikke å begrunne hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den. Du har angrerett i 30 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.

Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke oppfylle kravene som stilles til deg i Angrerettloven §11 og §13, og du mister da retten til å gå fra avtalen. Du vil derfor bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et behandlingsgebyr på kr 300.

Ved reklamasjon på feil eller mangler ved varen, dekker vi selvfølgelig returkostnaden. Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

Forbehold

Vi forbeholder oss retten til å avbryte et kjøp/salg ved eventuelle feil på nettsiden. Det kan være feil pris, feil i produktinformasjon og feil i lagerstatus.

Nyhetsbrev